Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Ποιο θεωρείτε το πιό αντιπροσωπευτικό album;
 
< Νοέμβριος 2017 >
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Share

Facebook MySpace Twitter Digg Google Bookmarks 
Έχουμε 71 επισκέπτες συνδεδεμένους

PDF Εκτύπωση E-mail

 

Μια ελληνίδα που μπορεί άξια να σταθεί δίπλα σε εξαιρετικές φωνές που σε ξεσηκώνουν με τα ανοίγματα, τον δυναμισμό και την εύπλαστη φωνή τους, όπως της Καναδέζας Alanis Morissette και της συμπατριώτισσάς της Sarah McLachlan ή της Ιρλανδής Dolores O' Riordan (η περίφημη φωνή των Cranberries που πλέον την ακούμε solo), είναι η Θεοδοσία Τσάτσου! Μια ερμηνεύτρια που οι φωνητικές της χορδές αναδύουν απίστευτα ηχοχρώματα και αποδίδουν άψογα τόσο σε ζεστές, βελούδινες ερμηνείες, όσο και σε πιο αγριεμένες καταστάσεις!

 

Δεν είναι όμως μόνο η εξαιρετική φωνή που σε καθηλώνει. Η Θεοδοσία Τσάτσου είναι μια ερμηνεύτρια που ψάχνεται. Εξελίσσεται συνεχώς, δεν μένει στάσιμη σε ένα μουσικό προφίλ, η ίδιο ορίζει τη καλλιτεχνική της πορεία και μπορεί κάποιες φορές από απόψεως απήχησης να έχει "φάει τα μούτρα της" παρουσιάζοντας κάτι που δεν μπορούσε να σταθεί στη τελματισμένη σύγχρονη μουσική πραγματικότητα της χώρας μας, όμως τίποτα και ποτέ δεν ανέκοψε την ανάγκη της να δοκιμάζει τα όρια του μουσικού της ορίζοντα. Στο νέο cd της για παράδειγμα απορρίπτει κάθε ορισμό του ...μπουζουκιού! Γράφει στην ελληνική Wikipedia. "Το Μπουζούκι είναι λαουτοειδές έγχορδο λαϊκό μουσικό όργανο". Αλλάξτε το... Το μπουζούκι είναι ροκ, είναι blues, είναι jazz! Πιο πολύ κι από την ηλεκτρική κιθάρα! Στα χέρια ανθρώπων που ξέρουν να το εντάξουν σε άγνωστους γι' αυτό μουσικούς δρόμους, το μπουζούκι όχι μόνο δεν χάνεται αλλά αποκαλύπτει μυστικά του που ως τώρα τα έκρυβε πολύ καλά! Η Θεοδοσία Τσάτσου καταφέρνει να του "πάρει" αυτά τα μυστικά, με το ...πολυμίξερ ταλέντο της που μπορεί να ανακατεύει τζαζ με ρεμπέτικα, ροκ με λαϊκά, μπλουζ με ποπ και να παράγει άγνωστες αλλά καταπληκτικές μουσικές γεύσεις! Ο απίστευτος βέβαια μπουζουξής, ο Μανώλης Καραντίνης, είναι ο ιδανικός άνθρωπος για να εκτελέσει αυτό το ...διαβολικό σχέδιο της Θεοδοσίας! Σχέδιο που αυτή τη φορά, φέρει και τη δική του ...κωδική ονομασία: "Babalou"!

 

Το cd ξεκινάει με ...ροκ πενιές, με τον Μανώλη Καραντίνη να δίνει ρέστα με το μπουζούκι και τη Θεοδοσία να ροκάρει και είναι φανερό πως απολαμβάνει και η ίδια να πατάει πάνω στον πρωτότυπο ήχο της φορώντας τη μάσκα της ηρωίδας που έπλασε, της Babalou! Στη συνέχεια το "απόψε δεν θα κοιμηθώ" είναι ένα εξαιρετικό τραγούδι με νοσταλγική μελωδία που με ανάγκασε να πατήσω πολλές φορές πάνω στο "track 2", να το ακούσω ξανά και ξανά. Σαν σύνθεση και σαν αίσθηση είναι μάλλον η κορυφαία στιγμή του album. Σαν παραγωγή όμως η πιο εξαιρετική του στιγμή είναι μάλλον η "γυμνή σοκολάτα". Ένα απολαυστικό blues κομμάτι που θα περίμενες να το έχει σκαρφιστεί κάποιος μέντορας του είδους, πίσω όμως κρύβεται ξανά η ...Babalou που μάλιστα εδώ κυριολεκτικά ζωγραφίζει με την ερμηνεία της!

 

Στο "τι λύπη, τι λείπει", η blues αισθητική συνεχίζεται και ο Μανώλης Καραντίνης χτυπάει ξανά σε καίρια σημεία της σύνθεσης, δίνοντας ένα ακόμα κομμάτι όπου καταλαβαίνεις πως τελικά τίποτα στη μουσική δεν έχει όρια. Μόνο η έμπνευση είναι που μετράει. Και φυσικά το ταλέντο... Υπάρχει ωστόσο και μια πιο αυθεντική blues φάση, με το αγγλόφωνο "shut up and sing" που δημιουργεί τη δική του κατανυκτική ατμόσφαιρα. Στο cd υπάρχει ένα ακόμα αγγλόφωνο κομμάτι, η καθαρόαιμη μπαλάντα "i just love the man", που ακούγοντάς τη πλημμυρίζεις κι εσύ από τον ερωτισμό της, αιχμαλωτίζεσαι στον αισθησιασμό της φωνής της Θεοδοσίας.

 

"Είμαστε στο peak", ένα ακόμα τραγούδι που δύσκολα το αφήνεις χωρίς replay! Στο "ζούμε ανάμεσά τους" τα πράγματα αγριεύουν, γίνονται πιο ροκ και είναι δύσκολο να μη ...χτυπηθείς κι εσύ στο ρυθμό του τραγουδιού. Εδώ υπάρχει και η έκφραση "α γαπήσου" που έδωσε τον τίτλο στο cd... "Α γαπήσου και αυτή η ζωή μπορεί να γίνει και δική σου"! Η ροκ επιστρέφει με το "είσαι το τέλειο παιδί", όπου κι εδώ το μπουζούκι είναι ο "guest" της ενορχήστρωσης. Εύθυμη ατμόσφαιρα με το "στροβιλλλίζομαι" όπου τα τρία λάμδα δεν είναι ορθογραφικό λάθος, απλώς τονίζουν το περίφημο "λλλί" το βαρύ, το Θεσσαλονικιό!

 

Οι πειραματισμοί είναι τελικά διάχυτοι σ' αυτή τη δουλειά. Κάθε τραγούδι έχει τη δική του προσωπικότητα, κρύβει τα δικά του μυστικά, δίνει στη Θεοδοσία μια ξεχωριστή αφορμή να απλώσει τη φωνή της και να μας παρασύρει στα παιχνίδια της... Οι στίχοι είναι κι αυτοί έξυπνα γραμμένοι, με πολλές "μπιχτές" και έξυπνες ατάκες κι όποτε χρειάζεται με τον απαραίτητο ερωτισμό. Πάντα ήμουν "φίλαθλος" της Θεοδοσίας Τσάτσου. Αυτό το cd με έκανε ...φανατικό οπαδό της! Μην το χάσετε και μη φοβηθείτε να αφεθείτε στα δίχτυα της Babalou...

 

Highlights: Οι πειραματισμοί; Το μπουζούκι και ο Μανώλης Καραντίνης; Οι ερμηνείες; Οι blues στιγμές; Οι μεθυστικές μπαλάντες; Η ατμόσφαιρα; Όλα σ' αυτό το cd από την αρχή ως το τέλος είναι ένα highlight!

 

Ένθετο CD: Ένα ...κατάμαυρο και "αυστηρό" 16σέλιδο ένθετο, με τους στίχους των τραγουδιών και αναφορά στους συντελεστές. Εμπνευσμένο το εξώφυλλο με την επιγραφή "α γαπήσου" και τα ...ζουμιά να τρέχουν! Τι ζουμιά; Α, δεν ξέρω... Ο καθένας ...όπως θέλει τα μεταφράζει!

 

Ξεχωρίσαμε: Σ' ένα τέτοιο album που άκουσα με αμείωτο ενδιαφέρον από την αρχή ως το τέλος, δεν θα μπω στη λογική να ξεχωρίζω κομμάτια. Και να 'θελα, δεν γίνεται να ξεχωρίσω ...

 

 

musiccorner.gr